Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Nordea

Jag körde in Ubuntu 10.10 64-bit efter en tid med Sabayon 5.4 KDE.

Nu är det så här att jag har startat egen firma -Larsson's Byggtjänst - vilket leder till att jag vill kunna använda E-leg pga att det är så jättesmidigt med skatteverket m.m

Jag har Win7 med fungerande e-leg, men jag "vill" verkligen inte använda Win7 till något annat än spel(man tvingas dit om man vill spela "problemfritt"). Men jag får inte igång NexusPersonal, på https://install.bankid.com/installbankidcom/ fungerar det korrekt, men på Nordea fungerar det dock ikke?

Har även försökt med bank-id på kort men det dyker inte upp något i nexus.

Ska jag behöva byta bank eller har ni några TIPS? Vilken bank föredrar ni isf?

MVH

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

Hur fungerar det på test.bankid.com ? Och har du testat på Skatteverket? Eller kan du inte få ut något leg från Nordea ens?

Personligen har jag Swedbank och det har inte varit något problem på någon sida än. Har använt det på Skatteverket för att signera deklarationen.

krippas bild

test.bankid.com fungerar! Men när jag kommer till Nordea för att få mig en bank-id-fil, då står det att jag inte uppfyller kraven...

Behöver du en erfaren snickare? Kontakta mig på 0735462046 eller maila larssons.byggtjanst@gmail.com

johnh3s bild

Ett alternativ kan möjligen vara att testa Fri-Bid:

http://fribid.se/

Glöm inte att avinstallera Nexus innan du testar.

tux-svens bild

Jag har hånat Nordea vid flera tillfällen för deras ointresse för Linux-support.  Tror fortfarande att Nordea är Sveriges i särklass sämsta bank för Linuxanvändare när det gäller e-leg.

Men jag tycker du skall går till Nordea och fråga om dom tycker att du skall byta bank eller om de kan erbjuda fungerande e-leg.... Wink

Ju fler som tjatar....   Jag frågade om de ägde aktier i Microsoft.

---

Windows are for houses, Linux is for computers!

krippas bild

Haha, ja. Jag ringde allt Nordea, och fråga om hjälp men hon sa att dom inte stöder Linux, jag sade då: "Men va fan Linux har ju funnits i snart 20 år, det är ju helt bisarrt!!! Jag ska väl inte behöva köpa Windows alt. Mac bara för att NI inte stöder Linux??? -Nä jag förstår dig". 

Man ska väl inte sitta och gapa på dom i supporten men nån måste ju ta det, jag blir så j-vla förbannad

Behöver du en erfaren snickare? Kontakta mig på 0735462046 eller maila larssons.byggtjanst@gmail.com

tux-svens bild

Jag deltar till fullo i din  ilska, krippa!

Bra att nå'n mer bråkar med dom.  Smile Men visst är det sorgligt att Nordea har en så'n avogd inställning till Linux. Sad

Jag har för mig att Jonas Björk skrev att han t.o.m. bytte bank p.g.a detta.

Läget är alltså fortfarande detsamma, efter alla dessa år. (suck)

Jag var inne på en annan bank häromdagen, de var mycket trevliga  och hos dem vet jag att e-leg fungerar på Linux.  Hmmm vi får väl  se.. Wink

---

Windows are for houses, Linux is for computers!