Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Sökes: Global IT Operations Manager

Hej allihop!

Postar nedan en annons för en tjänst som skall tillsättas omgående. Annonsen är på engelska då företaget är globalt och jobbet är förlagt till Kambodja. Det går bra att kontakta mig på PM på Linuxportalen eller genom sätten som anges i annonsen nedan.

Med vänliga hälsningar
Sebastian Dahlgren

++++++++++++++++++++ 

We are a global company looking for an experienced person to join us as Global Operations Manager at our Asia headquarters in Cambodia.

Main roles of Global Operations Manager are:
- To ensure maximum IT Infrastructure availability, security and performance through effective Monitoring, Event Management and Incident Management
- To provide Support Services to IT Organization

The Global Operations Manager (GOM) will monitor critical business services, applications and IT Infrastructure including servers, Networks and Storage.

GOM will be working very closely with IT Service desk and various Technical Management teams in delivering the services.

For this position candidate needs to have very good understanding of maintaining a mixed environment. Attention to detail, ability to multi-task and work prioritization is also key skills in this environment.

It is crucial to have a deep knowledge of Linux, application servers such as Tomcat and Apache httpd.

The GOM will be in charge of:
- Service design as well as business and internal IT stakeholder management
- Monitor business services, applications and IT Infrastructure
- Event management – Interpret alerts received via monitoring tools and take necessary actions
- Incident Management – Resolve incidents; escalate to other IT teams and vendors. Coordinate incidents to resolution.
- Monitoring Tools configuration – Keeping monitoring tools updated with Infrastructure Components
- Batch Operations – Monitoring batch jobs like backup, restore, data load etc.
- The IT Operation team globally
- Reporting – Generate various technical and management reports using reporting capabilities of monitoring tools.
- Continuous interaction with IT Service desk and technical Management teams during major incidents

The position is available at the Asia headquarters in Cambodia with start as soon as possible.

Please send your CV or questions in English to sebastian.dahlgren@gmail.com or  contact me via Skype or Google Talk.

Skype: sebastian.dahlgren
Google Talk: sebastian.dahlgren@gmail.com