Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

network magic

hej nån som vet om det finns nåt liknande program för linux (network magic har jag för mig att det heter)skitenkelt att koppla ihop 2 datorer, bara att klicka i nåra rutor sen fixade programmet resten??

mvh bengan

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

fsns bild

Kan du berätta lite mer? Vad gjorde programmet? Vad kopplade den ihop? Vilka funktioner fick man? Kan du ge en länk till programmet du tänker på? Jag kan googla på namnet du gav, men jag vet ju inte när jag träffat rätt. Dessutom är det du som ställer frågan.

Om jag vore på ett elakt humör skulle jag säga att du kan använda "telnet" eller "ssh" för att koppla ihop två datorer på Linux, och det är ju rätt eftersom du inte sa HUR du ville koppla ihop dem... Smile

bengan2s bild