Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Emerald i LMDE saknas

Är det någon som vet varför Emerald saknas i LMDE. Mint brukar ju vara väldigt bra på att ha med tillämpningar som gör det enkelt för användaren att utforma sitt system.

Det bästa jag hittat är: http://forum.linuxmint.com/viewtopic.php?f=141&p=319642
men jag är alltid lite skeptisk till lösningar utanför grundsystemet.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

tux-svens bild

Det ÄR skillnad på Mint 10 som bygger på Ubuntu och LMDE som bygger direkt på Debian.  Emerald ingår väl helt enkelt inte i Debians standardbibliotek antar jag... 

Som jag nämnt tidigare, LMDE kräver lite mer av användaren om man vill få till det där lila extra...

Se denna release mer som en Debian med Mint-användar-gränssnitt. Smile

---

Windows are for houses, Linux is for computers!