Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Aftonbladet TV (fungerar igen)

Jag kan inte sedan några månader se Aftonbladet TV. Är det någon som vet vad dom ställt till med och om det går att komma runt på något sätt? Får fram spelaren, den säger initierar en stund och sedan stannar den. Är det fler som har problem?

OpenSUSE 11.4, SeaMonkey 2.0.14, Flash 10.3 r181. Funkar inte med FF4 heller.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

tux-svens bild

Jag kollade precis nu ett flygplan som tappat kontrollen på Aftonbladet TV.  Det funkade!  Jag var tvungen att tillåta lite reklam först (tillåt denna sida tillfälligt, med Noscript)

Jag kör LMDE med FF4.01. 

---

Windows are for houses, Linux is for computers!

Dom gjorde om sin webbtv nyligen och då sprang jag på problem med att det inte fungerade.

Skickade då en epost till ansvarig och fick svaret att jag var tvungen att stänga av adblock för att det skulle fungera.

Skickade då tillbaka att aftonbladet inte är en sida som fungerar att läsa utan adblock och 2 dagar senare fungerade det även med adblock på.

Så dom lyssnade och hjälpte till bra.

Så efter det har aftonbladets webbtv fungerat utmärkt för mig.

FoHs bild

Enda gångerna jag haft problem med Aftonbladet TV och exempelvis TV3/Kanal 5/TV8 Play är det pga reklamen (precis som föregående skrivare påpekar). Stänger jag av Adblock hoppar det igång. Tror problemet uppstår på vissa Youtube-videos också, då de kan ha reklam i sig.

tufftuffs bild

Det tungerar inte med adblock avstängt för mig.

Vilka tillägg använder du? tex noscript mm.

tufftuffs bild

I FireFox inga tillägg alls...

FoHs bild

Testa en LiveCD med en annan dist, kanske är något krux i OpenSuse.

Lyfangs bild

tufftuffs bild

Aftonbladet TV har börjat fungera igen. Okänt varför. Men det måste vara något gömt i hemkatalogen, inte browserinställningarna etc, eftersom flera browsers drabbades. Men det fungerade för andra användare på datorn, så det var inget med datorn eller installationen i sig.