Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Grafikproblem

Känner någon igen sig?(Ubuntu 11.04) http://dl.dropbox.com/u/2893068/VIDEO0023.3gp

Så har det inte varit tidigare i någon dist för mig. Nvidiakortet fungerar som det ska(verkar det som). Composit manager är aktiverad både i "gconf" och i "compiz-inställningar"

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

Den Compiz-version som är med i Ubuntu 11.04 är lite buggig. Den ändrades väl rätt mycket för Unity. Ser att du inte kör med Unity-gränssnittet, så det kanske är värt för dig att nedgradera Compiz. Vet dock inte om det är det som är problemet, men blir det inte så under Unity så kanske det är det? Här finns instruktioner iaf: http://www.webupd8.org/2011/05/how-to-downgrade-to-compiz-086-in.html

Edit: Kolla så att inte det inte är något med bildskärmsuppdateringen i inställningarna också, dvs att du har sync to vblank eller något sådant och frekvensen är låg.

krippas bild

Jag har sync to vblank på. Ska prova med Unity

Behöver du en erfaren snickare? Kontakta mig på 0735462046 eller maila larssons.byggtjanst@gmail.com

FoHs bild

Vad tycker Compiz att du har för uppdateringsfrekvens? Från start tror jag den försöker känna av det automatiskt. Blir det för lågt så kan jag tänka mig att den ritar om konstigt. Är det bara när du flyttar fönster som det blir så, eller är animeringar väldigt hackiga också? Och är det bara när Wobbly Windows är aktiverat?

Själv har jag inte sync to vblank på, eftersom det låser uppdateringsfrekvensen vid det. Nackdelen är att man får tearing istället så klart.

krippas bild

Fungerar bra med Unity, men aktiverar jag "Wobbling windows" så blir fd gnome-panel knas...

Behöver du en erfaren snickare? Kontakta mig på 0735462046 eller maila larssons.byggtjanst@gmail.com

krippas bild

Nope, tillbaka igen, det är precis som om efter en nyligen start av datorn går bra, men efter en stund så börjar det lagga