Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Svenska E107

Har inte varit här på över ett år. Anledningen var att Sussi startade E107/sweden.org Men hon har stängt sidan sedan länge nu.

Så upptäckte jag häromdagen E107Sverige.se och blev jätteglad. Tänkte att nu äntligen kunde jag tala svenska, är nämligen inte så bra att uttrycka mig på engelska.

Men Krister Knutars som han heter som startat sidan, har inte öppnat forumet. Fattar faktiskt inte varför han startade sidan.

Nu vänder jag mig i min nöd hit till Linuxportalen. Kanske det finns folk här som vill ägna sig åt E107-problem.

Här är ett problem jag har, bifogar 2 bilder.

Sedan den senaste säkerhetsuppdateringen 7,25 så har flera funktioner försvunnit i nyhetsläget.

Man har ex.vis inte längre möjlighet att lägga in länkar eller bilder. Knapparna saknas helt enkelt. Detta gör ju det omöjligt att jobba med sidorna. Är det någon som har lösning på problemet (jag vill fortfarande använda E107, gör mer än 10 sidor med det)

BilagaStorlek
Bild 7.png15.37 kB
Bild 1.png64.54 kB

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

kimjohanssons bild

Jag kommer inte med svaret på din fråga men en länk. Funkar den här sidan för dig eller är det bara ett alias för den sida du nämnde?

http://e107.se

Torins bild

Tack för att du svarade! Länken du angav gick till den sida som Krister Knutar startat. Men han har som jag skrev inte öppnat forumet. Jag har reggati mig, men får ingen respons. Om du kollar så är där heller inga medlemmar och diskussioner. Alltså meningslöst.

Torins bild

Det är intressant att bara en enda person kommenterat detta inlägg. Som jag uppfattar det finns det för närvarande ingen som intresserar sig för de svenska användarna av E107.

Vad beror det på?

Anses E107 omodernt? Eller är det andra gratisprogram som numera är i ropet.

extons bild

Ja, Drupal, som t. ex. denna sajt använder.

LINUX.EXTON.NET

Torins bild

På vad sätt är den bättre än E107?

extons bild

Är nog inte jag rätt man att svara på trots att jag själv använder Drupal på LINUX.EXTON.NET.

Förslag: Gör en testinstallation av av Drupal och jämför funktioner m m. Det tar bara några minuter.

LINUX.EXTON.NET