Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

E107 eller wordpress

Bästa E107-vänner!

Jag administrerar 11 sidor med E107. Tre är mina egna.

När jag började med E107 så var jag imponerad av hur lätt man kunde skapa nyhetsartiklar kombinerat med bilder. Man arbetade nästan som i ett layoutprogram.

Allt har gått bra till de senaste uppgraderingarna.

Jag vill kunna se vad jag gör när jag lägger in bild och text. Jag vill också kunna ändra bildens storlek i nyhetsläget. Denna funktion är nu borta!

Det går att lägga in en bild, men man ser inte hur det blir utom i förhandsgranska. Javisst jag använder wysek, vad annars?

Jag uppgraderade alla sidorna under sommaren, resultatet är att jag inte längre kan lägga in bilder och texter. Snart tappar jag besökare för att de inte ser några förändringar.

Var tvungen att sätta upp en sida på nytt, bytte webbhotell. Laddade upp hela 7.25. Allt fräscht och riktigt. Vill ju inte visa publiken sidan när jag jobbar så underhåll är aktiverat. Menyer och nyhetsartiklar kan jag inte se om jag ej stänger av underhåll. Jag trodde det var en bugg så jag uppgraderade till 7.26 RC1 men det var ingen skillnad.

Funderar nu allvarligt på om jag måste hitta ett annat script exempelvis Wordpress. Egentligen vill jag inte byta, men de råd jag får på E107forumet hjälper mig inte.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

fysikers bild

Det är ju aldrig roligt att byta system, speciellt när man administrerar 11 stycken. Men det har alltid varit konstigheter med e107.

Wordpress är bra och har ett aktivt community, både här i sverige och internationellt. Tror det fortfarande är aktivt hos drupal med men vet inte hur det ser ut med svenska communities/forum där. Jag kör wordpress för mina sidor.

Orkar du byta så är väl wordpress och drupal dom som är schyssta.

Om man har tid och lust så är det aldrig fel att lära sig grunderna i PHP. Då kan man greja lite mer. Jag har fixat en del i wordpress för min egen del och jag kan bara grunderna i PHP.

Ett alternativ är att försöka hitta nåt aktivt engelskspråkigt forum för e107 och se om det går att komma vidare utan att byta system. Borde ju finnas nåt någonstans. Men du kanske vill ha svenskt forum?

Torins bild

Tyvärr finns det inget fungerande svenskt forum.