Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Menystrul i Firefox

Jag har ibland ett litet lustigt fenomen i Firefox.  Mitt bokmärkesfält är längre än vad som kan visas på bildskärmen, därför avslutas raden med >>.

När jag vänsterklickar på >> så öppnas en meny som visar de bokmärken som inte fick plats i bokmärkesfältet. 

Normalt förblir fönstret öppet så att jag ånyo kan vänsterklicka på just den rad (bokmärket) jag vill öppna.

MEN så ibland stänger sig fönstret direkt igen när jag släpper musknappen under  "första" klicket.  

Om jag då tar och stänger av Thunderbird så fungerar valfunktionen som vanligt igen.   ELLER om Thunderbird INTE var på så kan jag starta Thunderbird så fungerar bokmärkesvalet som vanligt i Firefox igen.  Shock

Jag kan säga att det är inte bara bokmärkesfältets meny som spökar, även history och NoScript fungerar likadant, vid samma tillfällen.

Vad är det för gemensam funktion i Firefox/Thunderbird som IBLAND ställer till detta hyss?

Tilläggas kan att jag kör LMDE Gnome, kernel 3.0.0, med Firefox 5.0 och Thunderbird 3.1.7.