Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

BankID problem

Hej,

Jag har tidigare haft BankID fungerade i Mandriva 64 bit och nu har jag installerat Kubuntu 11.10 32 bit och nu fungerar inte Bankid längre. Vilket det borde göra med Ubuntu och 32 bit.

Problemet är följande. Pluginen hittas och körs av Firefox (v7.01), men varje gång man skriver sitt lösenord och klickar på "Jag legitimerar mig" så får jag upp ett felmeddelande som är:

"Fel i underliggande säkerhetssystem, rv=0x20 Felkod: 10034"

Prova ringa supporten, men de ville knappt hjälpa mig då de knappt supportar linux och det är så svårt att programmera... vilket svar...

Nån här som råkat ut för detta? Eller har något tips

Tack!

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

ppcrulezs bild

Hmm.. jag svarar själv. Har hållt på att trixa med det ett par dagar till och från nu. Men nu testade jag att skapa ett nytta BankID och då funkade det. Programmet är uselt och supporten ännu värre....

Då felkoden inte står i klartext så borde ju supporten kunna tala om vad den betyder.

Jag har turen att jag klarar mig med fribid och slipper Nexus personal Laughing out loud