Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Ändra storlek på fönstren i OpenSuse..

Sitter och försöker ändra storleken på mina fönster, så som webläsaren, Yast m.m.. Har lyckats ändra desktoppen, men av någon anledning blir inte fönstren mindre/högre upplösning. Var ändrar man det?

/Super Linux rookie....

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

Om du verkligen ökat upplösningen för desktopen så har du gjort det för fönstrena också. Det finns normalt inget sätt (vad jag vet) att köra desktop och fönster i olika upplösningar.

Om du däremot menar att fönstrena fortfarande är små så ska det väl räcka att ändra storlek på dom, exempelvis maximera dom över hela skärmen.

atas bild

Jag fattar inte riktigt vad du menar, har du rätt upplösning och rätt dpi inställningar?

Menar du att du vill köra dina program via en xserver som använder fönster som framebuffer så kan du använda Xephyr.