Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Proprietära drivisar till Nvidia i Exton mint 10

Hej!

Är här igen efter ett låååångt uppehåll med linux! har installerat Extons utmärkta Mint 10 med nya kärnan och det enda krånglet är att det inte går att få ner drivisarna till grafikkortet!, det blir bara felmeddelande hela tiden. Då jag inte är ett dugg hemma på detta med konsoller vore det tacksamt om någon kunde hjälpa mig! drivrutinsupppdateraren vill inte när det kommer till detta.

BilagaStorlek
fel.jpg117.13 kB

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

golfer7s bild

Du kan tyvärr inte installera Nividias proprietära driver i DebEX-Mint 10 på "vanligt ubuntusätt", eftersom "fel" kernel används.

Du måste hämta kernelsources för kernel 3.0.0-12-generic och sedan installera på sätt du kan läsa dig till på Nvidias hemsida.

Lite krångligt, men..

Alternativt kan du byta tillbaka till originalkerneln. Installera i så fall om den via Synaptic.

/exton alias golfer7
(Jag kan fr o m idag inte logga in som exton längre och inte heller få ett nytt lösenord. Jag är iofs säker på att jag använde rätt lösenord. Antingen är det något fel på sajten eller också har någon sajtadministatör tröttnat på mig och/eller mina inlägg)

tux-svens bild

"..eller också har någon sajtadministatör tröttnat på mig och/eller mina inlägg"

Det får vi verkligen hoppas att det inte är!  Sådan censur har det aldrig funnits här på LP förut.

Vi vill gärna höra en förklaring på detta från LP:s admin.

---

Windows are for houses, Linux is for computers!

Det finns väl ingen aktiv admin längre som besöker LP och deltar i gemenskapen.

Tycker det är konstigt att det inte finns aktiva moderatorer mm.

jonasbjorks bild

Pfft! Jag tittar förbi lite då och då. Ibland får jag mail om LP också. Men visst, det är inte samma aktivitet som det var förr :/

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

golfer7s bild

Ännu mera anmärkningsvärt är att jag inte kunde registera mig som golfer7 med epostadressen *@exton.net. Var tvungen att använda en annan domän. Det kanske finns en naturlig förklaring, men...

golfer7s bild

Jag vill bara tala om att jag åter kan logga in som exton. (För att nu inte lämna några mysterium olösta). Det löste sig på det sättet att jag fick ett nytt lösenord brevledes från Jonas Björk.

foto65s bild

Hej

Ok! det spelar ingen roll egentligen, jag klarar mig utan vobblande fönster =),

tack för svaret.