Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Linux laptop & grafik

Måste nog snart köpa mig en ny bärbar dator (ja, jag är gammal nog att inte alltid använda "Riks-Swedish"!  :-)  )

Nåväl, bara en fundering över grafiken, då jag drar mig till minnes att jag någonstans läst eller hört att Nvidia & Linux är en usel kombination på bärbara? Tror det hade med batteritid att göra?
Några åsikter om detta?

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

valdermans bild

Nvidia är aldrig en bra idé på bärbara; deras är gjorda för att rita en faslig massa trianglar så fort som möjligt, inte spara ström. Samma gäller ATI. Om du inte har tänkt göra någonting som pressar grafikkortet gör du bäst i att köpa någonting med Intelgrafik; välfungerande open source-driver och låg strömförbrukning.

--
あるユーモアのないアホのため、シグナチャーをカエルことにした。カエルさん