Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Firefox och "Zooma in"

Använder en PC i vardagsrummet kopplad till min 57 tums TV.

Undrar om man i Firefox kan ställa in att det by default är inzoomat.
Alltså så att jag inte varje gång behöver välja menyerna Visa / Zoom / Zooma in.

Linux Mint version 12 är distributionen.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

benzins bild

Du kan testa och se om detta add-on kan vara något för dej:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/default-fullzoom-level/

FoHs bild

Ett snabbare sätt att ställa in zoom är ju annars Ctrl+mushjul eller Ctrl++/-. Och Ctrl+numpad0 för att återställa.

benzins bild

Visst är det snabbare men du får ju ställa in zoom för varje sida då. Jag fattade det som att han ville starta ff i inzomat läge varje gång oavsett vilken sida han besöker.

FoHs bild

Absolut! Svaret var inte menat att ersätta ditt :) Tanken var bara att påpeka att han inte "behöver" använda menyn, så som han skrev. Även med en default zoom kan det kanske ibland finnas anledning att ändra nivån manuellt (pga renderingsfel inte minst), så tyckte tipset var relevant ändå.