Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

XP tema till Linux mint?

Hejsan!

Jag är en helt ny användare till Linux och jag undrar helt enkelt fall det finns någon här ute som vet hur man kan ändra temat helt så det ser ut som xp. Inloggnings skärmen behöver inte vara xp men i stort sett allt annat som start menyn och startpanelen (om det nu heter så?) och även fönsterpanelerna och mapparna, har sökt på google som en tok efter svar men hittar inget som funkar.

Fall det finns någon här inne som kan detta skulle någon kunna ge mig steg för steg hur man gör?

Jag kör Linux mint 13 Maya fall det kan vara till någon hjälp.

Tack på förhand!

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

JanPihlgrens bild

Jag tror du ska installera miljön KDE.

Jag tror att Mint "by default" använder miljön Gnome.

KDE liknar XP på så sätt att man använder "Startknapp" med tillhörande menyer.

En del distar såsom exempelvis Mageia 2 har KDE som default miljö.

1951s bild

Ett tips är att installera ZorinOS 6.

Där är Windows 7 tema default, men under Systemverktyg-Zorin Look Changer

kan man välja Windows 7, Windows XP eller Gnome 2 tema.

Nikk391s bild

Tack så mycket för dom snabba svaren Smile jag ska genast börja testa förslagen Smile