Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Texteditorn fungerar inte i Firefox 15?

Efter senaste Firefox-uppdateringen så verkar inte editorn fungera längre. Den klagar på att kommentarsfältet lämnats tomt när man försöker posta. Skriver detta från Chrome istället.

Har för mig att det tidigare fanns ett alternativ till att välja editor, finns det kvar här på LP?

Edit: Såg nu när jag postade detta att det finns en länk under kommentarsfältet för att byta till en redigerare med ren text. Den länken finns dock inte i FF15.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

mr007xs bild

Jag har FF15 och i mitt fall så kan jag kommentera. Men det verkar som jag fått den rena texteditorn automatiskt. Jag har heller ingen länk där jag kan byta editor. Kör Win Vista på denna datorn.

FoHs bild

Testade att stänga av JavaScript och då blev det en ren textredigerare istället. Men det är ju dock inte hållbart i längden...

mr007xs bild

Jag hade glömt att godkänna linuxportalen i noscript, det var därför jag fick den rena editorn direkt. När jag godkänner i noscript så får jag samma fel som dig.

atas bild

Ja jag har samma problem.

Linuxportalen använder drupal6 med FCKeditor och felet ligger i FCKeditor.

FCKeditor utvecklas inte sedan en tid tillbaka utan har bytt namn samt skrivits om från grunden som CKEditor, lösningen är att uppdatera FCKeditor till CKEditor.

Men å andra sidan så har jag alltid stört mig på att klipp och klistra endast fungerar med ctrl+c, ctrl+v i FCKeditor.

drupal.org/node/1770728

dev.ckeditor.com/ticket/9296