Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Radbrytningar efter taggar i stökiga html-filer

Jag har ett gäng stökiga html-filer som jag vill städa upp med hjälp av ett bashscript. 

Som de ser ut nu så verkar alla taggar ha hamnat på samma rad. Jag vill ha en radbrytning efter varje tagg utom de som ligger mellan body-taggarna. 

Det borde gå att knäcka med hjälp av sed och regex. Jag och regex är dock inte bästa polare så jag lyckas inte få till det. Någon här som är grym på regex och kan hjälpa mig på traven?