Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Linux Mint14 på Asus EEEpc går inte, finns det spärrar i Win7 LÖST

Jag har hämtat Linux Mint 14 i (Mate, Cinnamon o KDE) och Mint debian. Har använt unetbootin och fört över på "sticka" Jag har även hämtat Mint 13 kde och gjort sammaledes. 
Det som händer när jag startarMint14 från USB är att det tar stopp vid mint@mint~ i starten. 

Mint 13 demon däremot startar på den nye! och Mint14 KDE på min gamla EEEpc (Mint10)   Mint debiandemon gick igång på min gamle.EEE.

Varför blir det så här och går det att ordna på något sätt? Fungerar det med Mint 14 eller Mint debian om jag installerar Mint 13 först?.

Tacksam för tips, jag har haft ASUSEN en vecka nu och är redan trött på WIN7starter.

EDIT: Det fungerade men krävde mer meck i Boot ordning än Mint 13 (som blev installerad så småningom)

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

Skulle gissa på något strul med någon drivrutin. Vet inte hur Mints installationsmedium fungerar, finns det något sätt att ändra hur det startar?

Känns osannolikt att det skulle bero på några spärrar i datorn (Win7 har ingen kontroll över startprocessen) eftersom en tidigare version av Mint fungerar.

ninnas bild

Tackar för inlägget, men jag gav upp och installerade Mint debian istället,  Det var inga problem, mer än att jag inte får till mitt Net 1 modem (D50) men det får bli en annan tråd.