Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Hbglug: Nästa träff tisdagen den 1/10 kl: 18

Kom till restaurang Haket 1/10 kl:18 i Helsingborg och träffa likasinnade.

www.hbglug.se

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

torxs bild

Denna gång ska ämnet bland annat handla om swap-space!

Lasps bild

Ledsen!

Glömde bort det hela. Jag kör ju allt utan klocka!

Så är man inne i något och tiden flyger.

Hoppas att det vart bra!

torxs bild

Hej Lasp!

Det är lätt hänt.

Men du kan ju komma nästa gång.

Det handlade om swap, kluster, raid.

Vi fick en ny medlem.

Mvh:

Torx

jonasbjorks bild

Kör ni dessa träffarna fortfarande? Skoj! Jag är tillfälligt placerad i Lund, istället för Stockholm. Så jag har nog möjlighet att komma förbi nästa gång. Kan vara roligt att prata med likasinnade! Livet är rätt ensamt som linux sysadmin.

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

torxs bild

Hej JonasBjork!

Ska bli roligt att träffa dig.

Vi har för avsikt att bli en långvarig träffpunkt för likasinnade. Smile

Nästa träff är tisdagen den 5:e november kl: 18.

Med vänliga hälsningar:

Torx

jonasbjorks bild

Skrivit upp det i kalendern, så jag kommer förhoppningsvis dit.

Som en "rolig" anekdot kan nämnas att TriNix AB som var det företag jag startade linuxportalen.se under en gång i tiden (2005) ligger snett över kullagatan (till höger sett, när du kommer ut från Haket).

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

torxs bild

Kul och intressant! Smile