Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Hbglug: Nästa träff tisdagen den 5/11 kl: 18

Vi träffas på restaurang Haket i Helsingborg tisdagen den 5 november  kl: 18.

www.hbglug.se

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

torxs bild

Denna gång ska ämnet bland annat handla om Samba 4!

jonasbjorks bild

Hur känner jag igen er?

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

Lasps bild

Du vet väl hur jag ser ut!

Du ser fördjävlig ut sa en kompis häromdagen, när jag kom med rakhyveln i högsta hugg!

Lasps bild

Kul att ses.

Det var ju en bra kväll.  Men jag vill gärna ha tips igen om hur man tar bort reklamgenererande appar på min Note2

Och den appen som heter ChatOn. Man borde kunna få bestämma över sin telefon ;-(

FoHs bild

Då ska du nog avstå från Samsung-telefoner Smile De går i motsatt riktning, och liknar Apple mer och mer. En effekt av att de är så otroligt stora inom Android kanske.