Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Installation av Ubuntu server hänger sig. HP Microserver

Jag har problem med installationen av ubuntu server. Jag installerar från usb eftersom min server saknar dvd. Efter valet att installera så får jag ett val av språk och där hänger sig installationen. Jag provade att ändra i /isolinux/lang så det bara står "en" i den. Det tog bort första språkvalet innan jag kommer till menyn där jag kan välja om jag ska installera. 

Någon som har några tips? Kan jag procka ut disken och koppla den via usb till min Mac och installara därifrån?

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

Det ska nog inte vara några problem att installera det från någon annan dator. Kan inte säga hur det går till med just en Mac, men så länge du kan boota från USB med den och kan välja den externa disken så ser jag inte att det skulle vara något problem.

DanielKs bild

Det löste sig. Var problem med nätverket. Ny kabel gjorde att det rullade på.