Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Arduino Pro Micro - kompatibel

Är det någon som fått Arduino Pro Micro att fungera?
Kjell & Co artnr: 87965
Jag har införskaffat en dylik och kopplat upp den med en USB-kabel till Min PC (Mageia 5, Arduino 1.6.6 IDE)
Jag lyckas inte ladda upp en enkel sketch. Kan kompilera den men inte ladda upp den.
bifogar programmet, heter blinky.txt men är en blinky.ino

BilagaStorlek
blinky.txt1.32 kB

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

Lasps bild

Kollade i mina gömmor, har en Nano och en liten skit som heter Teensy 3.1 Men jag vet ännu inte om detta kan vara kompatibelt?

JanPihlgrens bild

Tack för att du gjort dig besvär men det är inte samma typ.
Jag tror detta med kompatibelt har att göra med att det är någon annan tillverkare.
Det som framkommit är att det skiljer en del i bland annat hur man ska ladda upp nya sketcher/program.